Case study
Nowe podejście do realizacji testów
Klient
Statystyki
- 120
Przeszkolonych osób
- 12
Zrealizowanych warsztatów
- 9.17/10
średnia ocena szkoleń
O Kliencie
Firma Rossmann w Polsce to popularna sieć drogerii, posiada setki sklepów w całej Polsce. Oferta sklepu obejmuje kosmetyki, artykuły higieniczne i wiele innych produktów. Rossmann jest jednym z wiodących detalistów na polskim rynku.
Wyzwanie
nowe podejście do realizacji testów w organizacji
konieczność szybszej identyfikacji wad w kodzie,
niska świadomość pracowników co do korzyści stosowania testów jednostkowych,
niedostateczna umiejętność wykonywania testów jednostkowych przez niektórych
pracownikóworaz nadmierny czas poświęcony na code review
Proces
Rozpoczęliśmy od przeprowadzenia warsztatów dla zarządu firmy oraz kadry kierowniczej, aby przedstawić plan działania i korzyści biznesowe wynikające z realizacji szkoleń o testach jednostkowych. Dzięki tym spotkaniom mogliśmy zrozumieć wdrażany model edukacji, a także dostosować następne etapy projektu do kultury organizacyjnej i środowiska biznesowego Rossmann,
Następnym krokiem było przeprowadzenie 11 warsztatów dla pracowników Rossmann, które zostały podzielone ze względu na technologie:
testy jednostkowe w python
testy jednostkowe w .net
testy jednostkowe w javascript
testy jednostkowe C#
testy jednostkowe w Kotlin
Rezultaty
Cały projekt trwał ponad 1,5 roku, a w szkoleniach wzięło udział ponad 120 pracowników firmy. Warsztaty miały praktyczny charakter i dostarczyły pracownikom niezbędnej wiedzy i umiejętności związanych z testowaniem jednostkowym. Dzięki temu zespół zyskał pewność siebie i gotowość do wdrożenia nowego podejścia w organizacji.
Po warsztatach firma zaobserwowała znaczną poprawę jakości ich produktów, skrócenie czasu dostarczania oprogramowania oraz wzrost efektywności pracy zespołów programistycznych.