Jesteśmy
częścią

Case study

Nowe podejście do realizacji testów

Klient

Statystyki

  • 120

    Przeszkolonych osób

  • 12

    Zrealizowanych warsztatów

  • 9.17
    /10

    średnia ocena szkoleń

O Kliencie

Firma Rossmann w Polsce to popularna sieć drogerii, posiada setki sklepów w całej Polsce. Oferta sklepu obejmuje kosmetyki, artykuły higieniczne i wiele innych produktów. Rossmann jest jednym z wiodących detalistów na polskim rynku.

Wyzwanie

  • nowe podejście do realizacji testów w organizacji

  • konieczność szybszej identyfikacji wad w kodzie,

  • niska świadomość pracowników co do korzyści stosowania testów jednostkowych,

  • niedostateczna umiejętność wykonywania testów jednostkowych przez niektórych
    pracowników

  • oraz nadmierny czas poświęcony na code review

Proces

Rozpoczęliśmy od przeprowadzenia warsztatów dla zarządu firmy oraz kadry kierowniczej, aby przedstawić plan działania i korzyści biznesowe wynikające z realizacji szkoleń o testach jednostkowych. Dzięki tym spotkaniom mogliśmy zrozumieć wdrażany model edukacji, a także dostosować następne etapy projektu do kultury organizacyjnej i środowiska biznesowego Rossmann,
 

Następnym krokiem było przeprowadzenie 11 warsztatów dla pracowników Rossmann, które zostały podzielone ze względu na technologie:

  • testy jednostkowe w python

  • testy jednostkowe w .net

  • testy jednostkowe w javascript

  • testy jednostkowe C#

  • testy jednostkowe w Kotlin

 

Rezultaty

Cały projekt trwał ponad 1,5 roku, a w szkoleniach wzięło udział ponad 120 pracowników firmy. Warsztaty miały praktyczny charakter i dostarczyły pracownikom niezbędnej wiedzy i umiejętności związanych z testowaniem jednostkowym. Dzięki temu zespół zyskał pewność siebie i gotowość do wdrożenia nowego podejścia w organizacji.

 

Po warsztatach firma zaobserwowała znaczną poprawę jakości ich produktów, skrócenie czasu dostarczania oprogramowania oraz wzrost efektywności pracy zespołów programistycznych.