Gry komputerowe mają wielu fanów. Nie brakuje użytkowników, którzy w kierunku cyfrowej rozrywki patrzą z nostalgią. To sprawia, że praca w gamedevie wydaje się idealnym sposobem na połączenie pasji i aktywności zawodowej. Jak jest naprawdę?
Gamedev to specyficzna część świata IT. Wyróżnia się ona na tle innych sektorów tworzących oprogramowanie kilkoma cechami, które sprawiają, że praca w branży gier jest dla wielu testerów spełnieniem marzeń.
Jedną z nich jest niski próg wejścia, praca ta może być wykonywana przez testerów o niewielkim doświadczeniu. To sprawia, że do branży gier trafia wiele młodych ludzi, którzy chcą budować swój testerski warsztat, a także rozwijać się jako tester manualny.
Ciekawy jest również przedmiot testów. Elektroniczna rozrywka ma wielu fanów w każdym wieku, a możliwość znalezienia swojego nazwiska na liście osób odpowiedzialnych za rozwój gry jest dodatkową zachętą do pracy w gamedevie.
Najbardziej oddani fani gier wideo z pewnością docenią także przedpremierowy dostęp do rozgrywki i możliwość poznania okoliczności wytwarzania gier.
Czy praca w gamedevie może więc być spełnieniem marzeń?
Tester gier to zawód, który wymaga elastyczności. Podczas wykonywania swoich obowiązków zawodowych testerzy pracują przy tytułach, które różnią się od siebie gatunkiem, platformą, na którą zostały wydane, mechaniką i silnikiem gry, a także wymaganiami testowymi.
O tym, co ma do zaproponowania testerom sektor gamedev w podcaście TestujTalks opowie Wojciech Becla - od 2012 związany zawodowo z branżą gier komputerowych jako scenarzysta, tester, a obecnie jako producent.
W 6 odcinku podcastu porozmawiamy o wyzwaniach, szansach, projektach oraz możliwościach rozwoju w branży gier.
Zapraszamy do odsłuchania.